הבדלים בין גרסאות בדף "צעצועים"

מתוך MediaWiki
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(41 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 14: שורה 14:
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}
  
 +
==בובות וצעצועים עממיים==
 
''אלי לנצמן''
 
''אלי לנצמן''
  
==בובות וצעצועים עממיים==
 
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובת חמר עתיקה
+
{{תמונה|קובץ=1076.jpg|כיתוב=בובת חמר עתיקה}}
  
 
היכולת של היפנים לשמר "דברים" מהעבר מוצאת ביטוי גם בצעצועים ובובות עממיות מהעבר. הם שמרו על מסורת זו טוב יותר מאשר בתרבויות אחרות. יש בצעצועים ביטוי לרעיונות עממיים ולכן הם נכללים במסגרת של אומנויות.
 
היכולת של היפנים לשמר "דברים" מהעבר מוצאת ביטוי גם בצעצועים ובובות עממיות מהעבר. הם שמרו על מסורת זו טוב יותר מאשר בתרבויות אחרות. יש בצעצועים ביטוי לרעיונות עממיים ולכן הם נכללים במסגרת של אומנויות.
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}צעצוע על גלגלים
+
{{תמונה|קובץ=1069.jpg|כיתוב=צעצוע על גלגלים}}
 
 
 
 
  
 
הצעצועים העממיים מציגים מסורת מקומית, אגדות והיסטוריה. הסביבה הגיאוגרפית משפיעה על השימוש בחומרים ועל העיצוב. החומרים המקובלים הם עץ, חמר, בד, במבוק, נייר ועיסת נייר.
 
הצעצועים העממיים מציגים מסורת מקומית, אגדות והיסטוריה. הסביבה הגיאוגרפית משפיעה על השימוש בחומרים ועל העיצוב. החומרים המקובלים הם עץ, חמר, בד, במבוק, נייר ועיסת נייר.
  
 
+
{{תמונה|קובץ=1153.jpg|כיתוב=רעשן לתינוקות}}
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}רעשן לתינוקות
 
 
 
  
  
שורה 39: שורה 35:
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}כלב נושא מתנות, עיסת נייר
+
הדרישה הבלתי פוסקת של הילד לכלי משחק מחייבת את הסביבה הבוגרת לספק לילד משחקים וצעצועים, דבר המוצא ביטוי במסורת ארוכה של ייצור משחקים כגון סביבונים, עפיפונים, כדורי משחק, רעשנים ובובות.
  
  
 +
<gallery widths=300px heights=300px mode="packed-hover">
 +
Image:Inu hariko.jpg| כלב נושא מתנות, עיסת נייר
 +
Image:1066.jpg| בובה מעיסת נייר
 +
</gallery>
  
הדרישה הבלתי פוסקת של הילד לכלי משחק מחייבת את הסביבה הבוגרת לספק לילד משחקים וצעצועים, דבר המוצא ביטוי במסורת ארוכה של ייצור משחקים כגון סביבונים, עפיפונים, כדורי משחק, רעשנים ובובות.
 
  
 +
{{תמונה|קובץ=Weiqi-Association.jpg|כיתוב=משחקים ב"גו"}}
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובות ב"חג הבנות"
+
צעצועים עממיים אחרים עוסקים בחוויה התרבותית, והם מציגים מיניאטורות צבעוניות של הווי הסביבה ומסורת מקובלת, כגון בובות בדמות [[הקיסר]], קדושים או גיבורים, תבניות של אביזרי פסטיבל, קמיעות, או דגמים של בעלי-חיים.  
  
  
צעצועים עממיים אחרים עוסקים בחוויה התרבותית, והם מציגים מיניאטורות צבעוניות של הווי הסביבה ומסורת מקובלת, כגון בובות בדמות הקיסר, קדושים או גיבורים, תבניות של אביזרי פסטיבל, קמיעות, או דגמים של בעלי-חיים.  
+
{{תמונה|קובץ=Shell matching2.jpg|כיתוב=צדפות למשחק}}
  
 +
<gallery widths=250px heights=250px mode="packed-hover">
 +
Image:Hina matsuri.jpg| בובות ב"חג הבנות"
 +
Image:1073.jpg| בובת לוחם ל"חג הבנים"
 +
</gallery>
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובה מעיסת נייר
+
{{תמונה|קובץ=Tokyo-daruma.jpg|כיתוב=בובות "דהרומה", עיסת נייר}}
 
 
  
  
שורה 62: שורה 65:
  
  
 
+
{{תמונה|קובץ=Japanese kite.jpg|כיתוב=עפיפון}}
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובת לוחם ל"חג הבנים"
 
 
 
  
  
 
בתקופה הקדומה הופיעו הבובות הראשונות שהיו בדמות קיסרים. הם נמסרו למקדשים בכוונה להביא מזל ואושר לדמויות המיוצגות.
 
בתקופה הקדומה הופיעו הבובות הראשונות שהיו בדמות קיסרים. הם נמסרו למקדשים בכוונה להביא מזל ואושר לדמויות המיוצגות.
  
בובות אלו היו בסיס ל"הינה נינגיו" (Hina-ningyo), המסודרות בבית ב"חג הבנות", ואילו "בחג הבנים" מציגים בבית בובות של לוחמים עוטי שריון, כלי נשק מימים עברו, ודגלי מלחמה.
+
בובות אלו היו בסיס ל"הינה נינגיו" (Hina-ningyo), המסודרות בבית ב"[[פסטיבלים_וחגים|חג הבנות]]", ואילו "[[פסטיבלים_וחגים|בחג הבנים]]" מציגים בבית בובות של לוחמים עוטי שריון, כלי נשק מימים עברו, ודגלי מלחמה.
  
  
 +
{{תמונה|קובץ=Large-white-traditional-japanese-maneki-neko-1.jpg|כיתוב=חתול מזמינה "עושר"}}
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}משחקים ב"גו"
 
  
 
+
ב[[התקופה_העתיקה|מאה ה-8]] הובאו מסין ליפן כמה משחקים המקובלים ביפן גם כיום, כגון ה"גו" (Go), ה"סוגורוקו" (Sugoroku) - משחק על לוח מצוייר וקובייה, שילוב שבין מונופול לשש-בש.
 
 
במאה ה-8 הובאו מסין ליפן כמה משחקים המקובלים ביפן גם כיום, כגון ה"גו" (Go), ה"סוגורוקו" (Sugoroku) - משחק על לוח מצוייר וקובייה, שילוב שבין מונופול לשש-בש.
 
  
 
משחקי קלפים שונים, ומשחקי "התאמת צדפים" התפתחו ביפן בהמשך.
 
משחקי קלפים שונים, ומשחקי "התאמת צדפים" התפתחו ביפן בהמשך.
  
  
 
+
{{תמונה|קובץ=1155.jpg|כיתוב=סוס, עיסת נייר}}
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}צדפות למשחק
 
 
 
 
 
 
 
בתקופת אדו (1600 - 1868) פרחה אומנות הצעצועים העממיים והפכה נחלתם של כל שכבות העם, ולא רק של האצולה. קיימים ביפן למעלה מאלף סוגים שונים של צעצועים ובובות, אותם נהוג למיין לפי האזור בו נוצרו.
 
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובות "דהרומה", עיסת נייר
+
[[תרום_התקופה_המודרנית|בתקופת אדו (1600 - 1868)]] פרחה אומנות הצעצועים העממיים והפכה נחלתם של כל שכבות העם, ולא רק של האצולה. קיימים ביפן למעלה מאלף סוגים שונים של צעצועים ובובות, אותם נהוג למיין לפי האזור בו נוצרו.
  
  
הם מציגים שלוש קבוצות; צעצועי משחק לילדים כגון בובות חמר או נייר, כדורים וסביבונים; צעצועים המשמשים למשחק, אך זוכים להערכת המבוגרים בשל איכותם האומנותית כגון עפיפונים המעוטרים בדמויות מעולם תיאטרון הקבוקי, אלים מקומיים, ודמויות היסטוריות או אגדתיות, ומחבטים למשחק "כדור נוצה" (Hanetsuki) המעוטרים בציורים בצבעים חזקים, ומציגים דמויות שחקנים או "נשים יפות";
+
{{תמונה|קובץ=Fox mask.jpg|כיתוב=מסכת שועל, עיסת נייר}}
  
  
 +
הם מציגים שלוש קבוצות; צעצועי משחק לילדים כגון בובות חמר או נייר, כדורים וסביבונים; צעצועים המשמשים למשחק, אך זוכים להערכת המבוגרים בשל איכותם האומנותית כגון עפיפונים המעוטרים בדמויות מעולם תיאטרון ה[[קאבוקי]], אלים מקומיים, ודמויות היסטוריות או אגדתיות, ומחבטים למשחק "כדור נוצה" (Hanetsuki) המעוטרים בציורים בצבעים חזקים, ומציגים [[הדפסי_עץ|דמויות שחקנים]] או "[[הדפסי_עץ|נשים יפות]]";
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}עפיפון
 
  
 +
{{תמונה|קובץ=1159.jpg|כיתוב=חיות שנים עשר המזלות}}
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}ציור על עפיפון
 
 
 
 
 
הקבוצה השלישית הם צעצועים המשמשים כקמיעות, או מייצגים גיבורים ומסורת מקומית, ומקורם בפולחנים דתיים. קבוצה זו, שהיא הגדולה ביותר, כוללת: בובות בצורת כלבים-סגולה בפני מחלות, חתולים-סגולה להצלחה כלכלית, דמויות סוסים ושועלים המסמלים מקומות קדושים, בובות "דהרומה" המציגות את אבי כת הזן, עליו נאמר כי ישב תשע שנים במדיטציה עד שהתאבנו רגליו, והבובה מופיעה חסרת רגלים בצורת "נחום תקום".
 
 
 
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}חתול מזמינה "עושר"
 
  
 +
הקבוצה השלישית הם צעצועים המשמשים כקמיעות, או מייצגים גיבורים ומסורת מקומית, ומקורם ב[[שינטו|פולחנים דתיים]]. קבוצה זו, שהיא הגדולה ביותר, כוללת: בובות בצורת כלבים-סגולה בפני מחלות, חתולים-סגולה להצלחה כלכלית, דמויות סוסים ושועלים המסמלים מקומות קדושים, בובות "דהרומה" המציגות את אבי כת הזן, עליו נאמר כי ישב תשע שנים במדיטציה עד שהתאבנו רגליו, והבובה מופיעה חסרת רגלים בצורת "נחום תקום".
  
  
שורה 117: שורה 103:
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}סוס, עיסת נייר
+
ישנן גם בובות ה"קוקשי" (Kokeshi) החביבות , בובות עץ בעלות גוף גלילי, ללא גפיים, עם ראש כדורי, המציגות בדרך כלל דמויות של נערות, ומעוטרות בציורי פרחים. ראשיתן של בובות אלו ב[[התקופה_המודרנית|מאה ה-19]] בצפון - מזרח יפן, והן הבובות החביבות ביותר על המבקרים ביפן.
 
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}מסכת שועל, עיסת נייר
 
 
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}חיות שנים עשר המזלות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ישנן גם בובות ה"קוקשי" (Kokeshi) החביבות , בובות עץ בעלות גוף גלילי, ללא גפיים, עם ראש כדורי, המציגות בדרך כלל דמויות של נערות, ומעוטרות בציורי פרחים. ראשיתן של בובות אלו במאה ה-19 בצפון - מזרח יפן, והן הבובות החביבות ביותר על המבקרים ביפן.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובות עץ, "קוקשי"
 
 
 
 
 
 
 
  
  
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}"אוכל האבטיח" בובת חמר, 1980
+
<gallery widths=150px heights=150px mode="packed-hover">
 
+
Image:Kokeshi001.jpg| בובות עץ, "קוקשי"
 +
Image:1079.jpg| "אוכל האבטיח" בובת חמר, 1980
 +
Image:1081.jpg| בובות "שחקני נו"
 +
</gallery>
  
  
 
מורשת עיצוב בובות נמשכת ביפן גם כיום. הבובות המעוצבות, מבוססות על מסורת עתיקה, והן יצירות אמנות לכל דבר.
 
מורשת עיצוב בובות נמשכת ביפן גם כיום. הבובות המעוצבות, מבוססות על מסורת עתיקה, והן יצירות אמנות לכל דבר.
 
 
 
{{תמונה|קובץ=1071.jpg|כיתוב=בובה עתיקה}}בובות "שחקני נו"
 
  
 
==ערכים נוספים באומנויות==
 
==ערכים נוספים באומנויות==
שורה 157: שורה 125:
  
 
==לקריאה נוספת==
 
==לקריאה נוספת==
* "'''קימונו, מסורת יפאנית נמשכת'''", אייריס וקס, 1993, בהוצאת חברת המוזיאונים, המוזיאון למוזיקה ולאתנולוגיה, חיפה.
+
* Albert, Kathy. ''Japanese Boy and Girl Paper Dolls''. New York: Dover Publications, Inc., 1991.
 +
* Ishii, Minako. ''Girls' Day/Boys' Day''. Honolulu: Bess Press Inc., 2007. ISBN|1-57306-274-X. A children's picture book.
 +
* Pate, Alan Scott. ''Japanese Dolls: The Fascinating World of Ningyō''. Tokyo, Rutland, Singapore: Tuttle Publishing, 2008.
 +
*Brandt, Kim. ''Kingdom of Beauty: Mingei and the Politics of Folk Art in Imperial Japan''. Durham and London: Duke UP, 2007.
 +
*De Waal, Edmund. "Homo Orientalis: Bernard Leach and the Image of the Japanese Craftsman". ''Journal of Design History'', Vol. 10, No. 4, ''Craft, Culture and Identity'' (1997): 355–362.
 +
*Karatani, Kojin and Kohso, Sabu. "Uses of Aesthetics: After Orientalism". ''Boundary 2'', Vol. 25, No. 2, Edward Said (Summer, 1998): 145–160.
 +
*Kikuchi, Yūko. ''Japanese Modernization and Mingei Theory: Cultural Nationalism and Oriental Orientalism''. London and New York: RoutledgeCurzon, 2004.
 +
*Saint-Gilles, Amaury. ''Mingei: Japan's Enduring Folk Arts''. Union City, California: Heian International, 1983.
 +
*Yanagi, Soetsu. ''The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty''. Tokyo, New York: Kodansha International, 1989 (1972).
 +
*Yanagi, Soetsu. ''Soetsu Yanagi: Selected Essays on Japanese Folk Crafts''. Tokyo: Japan Publishing Industry Foundation for Culture, 2017.
  
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
* [https://web.archive.org/web/20070928044454/http://ofna.project.org.il/info/ofmuz-teachers/muhan/katavot/kimono.htm קימונו - פרפר לרווקה, סולידי לנשואה] מאת איילת אידלברג, מתוך [[מסע אחר]], דצמבר 2002, גיליון 135, באתר "[https://web.archive.org/web/20060517033901/http://ofna.project.org.il/ המוזיאון הווירטואלי לעיצוב אופנה ותלבושות]".
+
* [http://japanese.about.com/library/weekly/aa022501a.htm Hinamatsuri (Doll's Festival)]
* [http://www.civilization.ca/cmc/exhibitions/cultur/kimonos/kimoneng.shtml The Canadian Museum of Civilization - Archive of the exhibition "The Landscape Kimonos of Itchiku Kubota"]
+
* [https://web.archive.org/web/20150402110927/http://shahjahansiraj.com/hinamatsuri/ Hinamatsuri in Sado, Niigata, Japan (Doll's Festival)]
* [http://www.iz2.or.jp/english/ The Kyoto Costume Museum - Costume History in Japan]
+
* [https://www.youtube.com/watch?v=VAWh2mxF-20/ Video on Hinamatsuri  (Hinamatsuri Girls' Day | Doll's Festival)]
* [https://web.archive.org/web/20120324224115/http://immortalgeisha.com/ig_bb/ Archived link to the Immortal Geisha Forums; comprehensive resource on kimono knowledge and culture]
+
* [http://www.papiermache.co.uk/ הנחיות למתחילים להכנת עיסת נייר (באנגלית)]
* [http://www.vam.ac.uk/page/k/kimono/ Articles on kimono from the V&A Collection]
+
* [http://www.yetzira.com/paper-mache.html/ הוראות להכנת עיסת נייר (בעברית)]
 +
* [http://pid.emory.edu/ark:/25593/r7wt7 Oxford College Collection of Asian Artifacts] (collection of Japanese dolls), at Oxford College of Emory University
 +
[[קטגוריה:אומנויות]]

גרסה אחרונה מ־11:08, 15 באוגוסט 2021

עמוד ראשי >> אומנויות >> חרב | עץ ולכה | נצקה | קרמיקה | טקסטיל | נייר | צעצועים


בובה עתיקה

בובות וצעצועים עממיים

אלי לנצמן


בובת חמר עתיקה

היכולת של היפנים לשמר "דברים" מהעבר מוצאת ביטוי גם בצעצועים ובובות עממיות מהעבר. הם שמרו על מסורת זו טוב יותר מאשר בתרבויות אחרות. יש בצעצועים ביטוי לרעיונות עממיים ולכן הם נכללים במסגרת של אומנויות.


צעצוע על גלגלים

הצעצועים העממיים מציגים מסורת מקומית, אגדות והיסטוריה. הסביבה הגיאוגרפית משפיעה על השימוש בחומרים ועל העיצוב. החומרים המקובלים הם עץ, חמר, בד, במבוק, נייר ועיסת נייר.

רעשן לתינוקות


ראשיתם של צעצועים רבים קדומה, ומבוססת על התרבות היפנית, הדת ועל אמונות מקומיות.

קיימים צעצועים אשר עוצבו במקור על-ידי ילדים, ואחרים שעוצבו על-ידי מבוגרים. הדמיון הנפלא וחסר המעצורים של ילדים יכול להפוך חומר טבעי או גרוטאה לצעצוע בעל משמעות לו ולחבריו, אולם בגלל אופיים החולף והמתכלה של צעצועים כאלה, רובם אינם נשמרים.


הדרישה הבלתי פוסקת של הילד לכלי משחק מחייבת את הסביבה הבוגרת לספק לילד משחקים וצעצועים, דבר המוצא ביטוי במסורת ארוכה של ייצור משחקים כגון סביבונים, עפיפונים, כדורי משחק, רעשנים ובובות.



משחקים ב"גו"


צעצועים עממיים אחרים עוסקים בחוויה התרבותית, והם מציגים מיניאטורות צבעוניות של הווי הסביבה ומסורת מקובלת, כגון בובות בדמות הקיסר, קדושים או גיבורים, תבניות של אביזרי פסטיבל, קמיעות, או דגמים של בעלי-חיים.


צדפות למשחק


בובות "דהרומה", עיסת נייר


צעצועים מהנים אלו הם בעלי ערך חינוכי, ונוטעים בילד את תחושת השייכות הלאומית והמקומית. לעיתים החל צעצוע הפולקלור היפני את דרכו כ"צעצוע למבוגרים" והפך ל"צעצוע לילדים" - או להפך. הקבוצה הגדולה ביותר בצעצועי הפולקלור מכונה "אנגי מונו" (Engi-mono), או "צעצועי מזל", שמקורם באמונות וטכסים מסורתיים.


עפיפון


בתקופה הקדומה הופיעו הבובות הראשונות שהיו בדמות קיסרים. הם נמסרו למקדשים בכוונה להביא מזל ואושר לדמויות המיוצגות.

בובות אלו היו בסיס ל"הינה נינגיו" (Hina-ningyo), המסודרות בבית ב"חג הבנות", ואילו "בחג הבנים" מציגים בבית בובות של לוחמים עוטי שריון, כלי נשק מימים עברו, ודגלי מלחמה.


חתול מזמינה "עושר"


במאה ה-8 הובאו מסין ליפן כמה משחקים המקובלים ביפן גם כיום, כגון ה"גו" (Go), ה"סוגורוקו" (Sugoroku) - משחק על לוח מצוייר וקובייה, שילוב שבין מונופול לשש-בש.

משחקי קלפים שונים, ומשחקי "התאמת צדפים" התפתחו ביפן בהמשך.


סוס, עיסת נייר


בתקופת אדו (1600 - 1868) פרחה אומנות הצעצועים העממיים והפכה נחלתם של כל שכבות העם, ולא רק של האצולה. קיימים ביפן למעלה מאלף סוגים שונים של צעצועים ובובות, אותם נהוג למיין לפי האזור בו נוצרו.


מסכת שועל, עיסת נייר


הם מציגים שלוש קבוצות; צעצועי משחק לילדים כגון בובות חמר או נייר, כדורים וסביבונים; צעצועים המשמשים למשחק, אך זוכים להערכת המבוגרים בשל איכותם האומנותית כגון עפיפונים המעוטרים בדמויות מעולם תיאטרון הקאבוקי, אלים מקומיים, ודמויות היסטוריות או אגדתיות, ומחבטים למשחק "כדור נוצה" (Hanetsuki) המעוטרים בציורים בצבעים חזקים, ומציגים דמויות שחקנים או "נשים יפות";


חיות שנים עשר המזלות


הקבוצה השלישית הם צעצועים המשמשים כקמיעות, או מייצגים גיבורים ומסורת מקומית, ומקורם בפולחנים דתיים. קבוצה זו, שהיא הגדולה ביותר, כוללת: בובות בצורת כלבים-סגולה בפני מחלות, חתולים-סגולה להצלחה כלכלית, דמויות סוסים ושועלים המסמלים מקומות קדושים, בובות "דהרומה" המציגות את אבי כת הזן, עליו נאמר כי ישב תשע שנים במדיטציה עד שהתאבנו רגליו, והבובה מופיעה חסרת רגלים בצורת "נחום תקום".


בובות בדמות אריה, צורות המציגות את שנים-עשר בעלי החיים של גלגל המזלות הסיני, ודמויות של "שלושת הקופים החכמים" שאינם רואים רע, שומעים רע, או מדברים רע, שמקורם ההיסטורי קשור בפולחן הדת היפנית. מרבית הדמויות מיוצרות בטכניקה של "עיסת נייר".


ישנן גם בובות ה"קוקשי" (Kokeshi) החביבות , בובות עץ בעלות גוף גלילי, ללא גפיים, עם ראש כדורי, המציגות בדרך כלל דמויות של נערות, ומעוטרות בציורי פרחים. ראשיתן של בובות אלו במאה ה-19 בצפון - מזרח יפן, והן הבובות החביבות ביותר על המבקרים ביפן.



מורשת עיצוב בובות נמשכת ביפן גם כיום. הבובות המעוצבות, מבוססות על מסורת עתיקה, והן יצירות אמנות לכל דבר.

ערכים נוספים באומנויות

לקריאה נוספת

  • Albert, Kathy. Japanese Boy and Girl Paper Dolls. New York: Dover Publications, Inc., 1991.
  • Ishii, Minako. Girls' Day/Boys' Day. Honolulu: Bess Press Inc., 2007. ISBN|1-57306-274-X. A children's picture book.
  • Pate, Alan Scott. Japanese Dolls: The Fascinating World of Ningyō. Tokyo, Rutland, Singapore: Tuttle Publishing, 2008.
  • Brandt, Kim. Kingdom of Beauty: Mingei and the Politics of Folk Art in Imperial Japan. Durham and London: Duke UP, 2007.
  • De Waal, Edmund. "Homo Orientalis: Bernard Leach and the Image of the Japanese Craftsman". Journal of Design History, Vol. 10, No. 4, Craft, Culture and Identity (1997): 355–362.
  • Karatani, Kojin and Kohso, Sabu. "Uses of Aesthetics: After Orientalism". Boundary 2, Vol. 25, No. 2, Edward Said (Summer, 1998): 145–160.
  • Kikuchi, Yūko. Japanese Modernization and Mingei Theory: Cultural Nationalism and Oriental Orientalism. London and New York: RoutledgeCurzon, 2004.
  • Saint-Gilles, Amaury. Mingei: Japan's Enduring Folk Arts. Union City, California: Heian International, 1983.
  • Yanagi, Soetsu. The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty. Tokyo, New York: Kodansha International, 1989 (1972).
  • Yanagi, Soetsu. Soetsu Yanagi: Selected Essays on Japanese Folk Crafts. Tokyo: Japan Publishing Industry Foundation for Culture, 2017.

קישורים חיצוניים